close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כדור פורח- דברים שתרצו לדעת

מערכת שורשיג כסליו, תשעח01/12/2017

הכדורים הפורחים עדיין כאן ומאפשרים לנו ליהנות מחוויה ייחודית של ריחוף בין שמיים לארץ

תגיות:
כדור פורח היה כלי הטיס הראשון ששימש את המין האנושי. מאז התקדמנו לפתרונות תעופה יעילים יותר, אבל הכדורים הפורחים עדיין כאן ומאפשרים לנו ליהנות מחוויה ייחודית של ריחוף בין שמיים לארץ. בזמנים שבהם אתם מחפשים באמת משהו מיוחד במינו ומחוויה ייחודית שיש בה שילוב של אטרקציה ורוגע....

איך פועל כדור פורח?
הכדור הפורח המאויש הראשון נבנה במהלך המאה ה-18 ע"י שני אחים צרפתיים. את טיסת הבכורה ב-1783 ביצעו שני מתנדבים שביקשו להיכנס להיסטוריה (וזאת לאחר שבתחילה שקלו לשגר צמד פושעים על תקן בובות ניסוי חיות), והיא התקיימה בפריז, ונמשכה כ-25 דקות בגובה של 100 מטר – והוכיחה למי שעוד היה לו ספק כי העיקרון לפיו גוף בעל משקל סגולי קטן מהמשקל הסגולי של האוויר יעלה למעלה מאפשר לנו לרחף. האחים השתמשו באוויר חם, חיממו את תוכן הבלון והצליחו להרים אותו באוויר.

בנוסף לשימוש הנפוץ כיום – חוויה מהנה – משמשים הבלונים הפורחים, שחלקם הם על בסיס גז וחלקם על בסיס אוויר חם – למחקרים מדעיים, לאספקת נתונים לטובת תחזיות מטאורולוגיות ולתצפיות.

איך ליהנות מחוויה מושלמת?
טיול בשמיים בתוך כדור פורח הוא חוויה מהנה – ובמיוחד אם היא מתבצעת בקבוצה קטנה, בתוך בלון ססגוני שתורם אף הוא ליופי מסביב ועם טייס שהוא לא רק בעל ניסיון בהטסת כדורים פורחים אלא אמון גם על חביבות ואדיבות. דגש נוסף הוא על בחירת אזור מתאים לריחוף עם כדור פורח, הן מבחינת האפשרות הטכנית לעשות זאת, והן מבחינת הנוף שנשקף מהבלון. הנגב הצפוני למשל הוא אזור אידיאלי לחוויית הריחוף, וזאת בזכות מרבדי הפרחים, הפרדסים ובאופן כללי השטחים הפתוחים המשתרעים בו מקצה אל קצה ומייצרים גם זיכרונות משובחים וגם תמונות מרהיבות עין.
חשוב להדגיש כי לנשים בהריון אין אפשרות לעלות על הבלון.

מהו הזמן האידיאלי לטיסה בכדור הפורח?
מומלץ לבצע טיסה של כשעה – שהות קצרה מדי אולי תיצור רצון לעוד, אבל עלולה גם להוביל לתחושת פספוס, החמצה או אי מיצוי, ואילו שהות ארוכה יותר עלולה להיות על תקן "תפסת מרובה לא תפסת", מה גם שרובנו לא מורגלים לשהות במרומים.

באילו מקרים כדאי לעלות על הכדור הפורח?
ריחוף איטי ונינוח עם כדור פורח הוא חוויה מושלמת ליום הולדת שרוצים להפוך לחגיגה בלתי נשכחת, להצעת נישואין (וגם ליום נישואין, שהרי זוגיות טובה באמת נשענת על השקעה מתמדת), ליום גיבוש של צוות עובדים שמגיעה להם הכרת תודה אמיתית וגם "סתם" ליום כיף עם אנשים שאתם רוצים לבלות איתם.

האם הטיסה מתאימה לילדים?
כדורים פורחים מתאימים לילדים בני 5 ומעלה, כשעד גיל 12 חובה ליווי של מבוגר. בחלק מהמקרים ייתכן חשש מסוים מפני החוויה החדשה, אולם תוך זמן קצר גם ילדים קטנים יחסית (כאמור בני ובנות 5 ומעלה) ירגישו בטוחים לחלוטין ויתמסרו להנאה. כדאי לדעת שעוד לפני הטיסה עצמה, נהנים הילדים מלצפות בניפוח הבלון הצבעוני ומפתיחתם של המבערים, ומרגע שהכדור משייט לו בנחת בשמיים ההתלהבות הולכת וגדלה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה